Klant

HeadFirst is een  marktleidende, internationale full-service HR-dienstverlener – en platform voor tijdelijk werk voor professionals. HeadFirst Group is de holding achter succesvolle brands als HeadFirst, Striive, Staffing MS, Sterksen, StarApple & ProUnity. Dagelijks werken en meer dan 20.000 professionals bij ruim 500 opdrachtgevers in Europa, waarmee er een jaaromzet wordt  gerealiseerd van meer dan 2 miljard euro.


Opdracht

De implementatie van de nieuwe digitale strategie omvatte onder andere de oprichting van 2 digitale marketing teams; het Go-To-Market team en het Digital Solutions team.  Deze teams waren verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitnutting van de digitale kanalen. Mijn opdracht was om de juiste mensen aan te nemen, rollen en verantwoordelijkheden af te stemmen met andere afdelingen en de benodigde tools te implementeren. Allemaal met als doel om voor alle brands volwassen en datagedreven retentie, marketing en leadwerving service te kunnen leveren.


Aanpak

Door focus te leggen op de werving van externe professionals met veel ervaring in combinatie met werving van lichtere vaste profielen, kom er snel gestart worden met de implementatie van complexe systemen én kon er direct kennis worden overgedragen. Daarnaast heb ik gekozen om alle resultaten (van test & learn) op verschillende wijzen actief te delen binnen de organisatie. Dit heeft de meerwaarde en daarmee het draagvlak sterk vergroot voor deze  nieuwe discipline binnen de HeadFirst organisatie.


Resultaat

  • Snel goede mensen met de juiste expertise aangenomen
  • Directe meerwaarde continue propositie testing door data-gedreven methoden
  • Implementatie van End-to-End meetsysteem
  • Implementatie CRM-systeem (Hubspot Sales + Marketing)