Klant

NBTC Holland Marketing (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen)

 

NBTC Holland Marketing is verantwoordelijk voor de ontwikkeling, positionering en de marketing van de bestemming Nederland in binnen- en buitenland. Via het merk Holland zet NBTC Nederland op de kaart als aantrekkelijke bestemming voor vakanties, zakelijke bijeenkomsten en congressen.


Opdracht

Het digital platform van NBTC is www.holland.com en inmiddels met 1 miljoen bezoekers per jaar gegroeid naar 15 miljoen.

NBTC zit in transitie van de focus op marketing naar de focus op (gebieds-)ontwikkeling. Zie perspectief 2030, gepresenteerd op de nationale Toerisme Top 2018.

Hier deze setting heb ik de directie, het management en het digital team mogen begeleiden en adviseren ten behoeve van vervolgstappen strategie Holland.com.

 

HEAD OF DIGITAL INTERIM

 

Verantwoordelijkheden:

  • Upgraden en uitbreiden digital team NTBC Holland.com
  • Belangrijkste focus medewerkerontwikkelingsprogramma (nieuwe functiebeschrijvingen, taakherschikking) en invulling geven aan ‘gap’ expertise.
  • Leidinggeven veranderproces en digital team (9 FTE) + 5 externe ontwikkelaars front end en back end


Resultaat

  • Teamperformance is verhoogd, agile werkwijze ingevoerd
  • Aantal bezoekers www.Holland.com is gestegen van 14 naar 15 miljoen bezoekers
  • Start redesign traject