Klant

Moneyou is de internet dochter van ABN AMRO. Moneyou is een aanbieder van hypotheken, spaardeposito’s, spaarrekeningen en sinds een aantal jaren de online betaalrekening Moneyou Go. Naast de internationalisering (NL, DE, BE, AT) is innovatie een belangrijke pijler van MoneYou.


Opdracht

Leidinggevende dagelijkse online marketing campagnes → Sparen, Beleggen, Hypotheken, Lenen

Realisatie van een nieuw online media beleid met zowel Branding als Sales doelstellingen (Sparen, Beleggen, Hypotheken en Lenen). Dit, door de brug te slaan tussen de traditionele ‘gap’ tussen brand en sales. Het beleid is zo vorm gegeven dat alle media inzet elkaar versterkt en complementeert. Uitgangspunten waren het inpassen en in huis halen van de ‘core’ competenties in de lean organisatie van MoneYou en de overige activiteiten zoveel mogelijk outsourcen. Eveneens is de digitale media-inzet geoptimaliseerd zodat effectief ingespeeld op de (potentiële) klant. Deze nieuwe werkwijze combineert on- en offsite competenties met gedeelde verantwoordelijkheid. En, doorbreekt daardoor bestaande silo’s en wijzigt KPI’s voor optimale sturing.


Resultaat

Professionalisering digital marketing team: • Aannemen & coachen van online specialisten (6 FTE) • Introductie vernieuwde online propositie & marketingstrategie execution only hypotheek → resultaat: 78% meer offerte aanvragen + 1e prijs RTL succesfactor