NBTC Holland Marketing

Head of Digital interim

NBTC Holland marketing (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen)

 

ONLINE MARKETING STRATEGIE TRAJECT

Verantwoordelijkheden:

Begeleidingstraject voor directie, management en team ten behoeve van vervolgstappen strategie Holland.com (visie NL 2030: Nederland als toeristische bestemming)

Werkwijze begeleidingstraject: DESIGN THINKING METHODIEK

Stappen:

  • Wensen in kaart
  • Organiseren workshops en creatieve sessies
  • Uitkomsten verwerken in mogelijke aanpak om inhoud en vorm te geven aan de nieuwe visie
  • Mogelijke aanpak via analyses toetsen op impact en haalbaarheid
  • Uitwerking aanpak in mensen, middelen, processen

Resultaat:

Adviesrapport met impactanalyse is overgenomen door directie. Betekenis: nieuw functiehuis, aanname extra teamleden t.b.v. realisatie visie

HEAD OF DIGITAL INTERIM

Verantwoordelijkheden:

  • Upgraden en uitbreiden digital team NTBC Holland.com
  • Belangrijkste focus medewerkerontwikkelingsprogramma (nieuwe functiebeschrijvingen, taakherschikking) en invulling geven aan ‘gap’ expertise.
  • Leidinggeven veranderproces en digital team (9 FTE) + 5 externe ontwikkelaars front end en back end

Resultaat:

  • Teamperformance is verhoogd, agile werkwijze ingevoerd
  • Aantal bezoekers Holland.com is gestegen van 14 naar 15 mio bezoekers
  • Start redesign traject

NBTC Holland Marketing

Head of Digital  Marketing Interim

NBTC Holland marketing (Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen)

 

ONLINE MARKETING STRATEGIE TRAJECT

Verantwoordelijkheden:

Begeleidingstraject voor directie, management en team ten behoeve van vervolgstappen strategie Holland.com (visie NL 2030: Nederland als toeristische bestemming)

Werkwijze begeleidingstraject: DESIGN THINKING METHODIEK

Stappen:

  • Wensen in kaart
  • Organiseren workshops en creatieve sessies
  • Uitkomsten verwerken in mogelijke aanpak om inhoud en vorm te geven aan de nieuwe visie
  • Mogelijke aanpak via analyses toetsen op impact en haalbaarheid
  • Uitwerking aanpak in mensen, middelen, processen

Resultaat:

Adviesrapport met impactanalyse is overgenomen door directie. Betekenis: nieuw functiehuis, aanname extra teamleden t.b.v. realisatie visie

HEAD OF DIGITAL MARKETING INTERIM

Verantwoordelijkheden:

  • Upgraden en uitbreiden digital team NTBC Holland.com
  • Belangrijkste focus medewerkerontwikkelingsprogramma (nieuwe functiebeschrijvingen, taakherschikking) en invulling geven aan ‘gap’ expertise.
  • Leidinggeven veranderproces en digital marketing team (9 FTE) + 5 externe ontwikkelaars front end en back end

Resultaat:

  • Teamperformance is verhoogd, agile werkwijze ingevoerd
  • Aantal bezoekers Holland.com is gestegen van 14 naar 15 mio bezoekers
  • Start redesign traject